2016. december 8., csütörtök

Személyes diéta

Most, hogy itthon vagyok, és a baba is egyre több időt hagy nekem, sokat tudok olvasni a különböző diétákról, ilyen olyan irányzatokról. Minél inkább belemélyedek ezekbe a cikkekbe, arra jövök rá - legalábbis most azon az állásponton vagyok, - ez később változhat - hogy igazából egyik sem tökéletes, bár mindegyik azt gondolja magáról, hogy az.

Persze különböző céljaik vannak. Például az IR-es étrend kifejezetten az inzulinszint normalizálást tűzi ki célul. A vegán "mozgalom" sokkal átfogóbb, teljes egészséget ígérő diéta. Most, hogy a családban felütötte a fejét a rák, nagyon érdeklődő vagyok a mindenféle alternatív, diétás gyógymódok iránt. Én azt hiszem, ha engem sújtana ez a betegség mindenképp elmennék egy ilyen irányba, mert abban tényleg hiszek, - amit kb mindenki mond - hogy a test úgy van megalkotva, hogy képes magát csodálatosan regenerálni, ha a megfelelő módon van gondozva. Persze itt közbelép Isten szuverenitása, és az emberi próbálkozások végessége, na meg a gonosz hatalma is. Érthetetlen ez az egész, én mégis adnék egy esélyt a diétának.

Na de visszatérve a különböző álláspontokhoz, az IR diétával kapcsolatban is megfigyeltem, hogy különböző emberek különböző dolgokat mondanak. Van, aki brutál szigorúan veszi, kizár minden gyors felszívódásút kb, van aki inkább csak a számolgatásra helyezi a hangsúlyt. És egyiket sem buta emberek csinálják, nagyjából minden ilyen ismerősöm intelligens és jó magánorvoshoz járnak. Nem rég még tagja voltam a fb-on egy IR étrendes csoportnak. Gondolkoztam, hogy megosszam-e ott a blogomat, de szerintem onnan engem páros lábbal rúgnának ki a lazaságom miatt. Pedig szerintem mindenkinek magának kell megtalálni, hogy mi a számára hasznos és megfelelő diéta, nem hiszem, hogy van egy mindent felülíró diéta.

A növény alapú étkezéssel kezdek nagyon szimpatizálni, mióta a lengyel barátnőm belevágott és jókat mesélt róla, illetve tényleg rengeteg sikersztorit lehet olvasni ezzel kapcsolatban.
Itt van például ez a Chris, aki legyőzte a rákot a segítségével, és a "Forks over knives" szervezet, akik komplett kutatásokkal, tanulmányokkal, amit akarsz mindent alátámasztanak.
Szerintük például az cukorbetegeknek nem a szénhidrát a főellenségük, hanem a zsír, mert az nem engedi, hogy az inzulin elég hatékonyan működjön. Na erre varrjatok gombot! A Magyarországon divatos IR étrend alapelvei szerint pedig a zsiradék nagyon jó barátunk, hiszen lassítja a szénhidrát felszívódását.

Ami engem nagyon zavar, hogy minden ilyen mozgalom mögött, ott van egy nagy biznisz, és hiába árulnak jó dolgokat, akkor is rögtön gyanussá válnak nekem. Pedig ha én találnám fel ezeket a csodamódszereket, biztos én is elgondolkoznék azon, hogy terjesszem, hirdessem stb. Végülis lehet, hogy ezek normális dolgok.

Itt van még Chriss Kesser, aki a pajzsmiriggyel kapcsolatban olyan sok okosnak hangzó dolgot ír, például, hogy a laborleleteken miért nem feltétlenül látszik, hogy beteg a pajzsmirigyünk. Meg Mark Hyman, aki szintén arról ír, hogy a glutén ellensége a pajzsmirigyünknek. De mindkettő felteszi magáról azt az émelyítően tenyérbemászó képét, meg nyomatja a paleo-s diétáját és termékeit, ami olyan ellenszenvessé teszi őket. Viszont azt megtudtam tőlük, hogy a vegánokat bár nagyon tisztelik :D:D:D, azt tanácsolják nekik, hogy mégiscsak gondolják át, hogy jó diétát választottak-e, mert nem jutnak B12 vitaminhoz, ha nem esznek állati eredetű élelmeket, ami pedig nagyon fontos a pajzsmirigy egészségéhez.

Na egyelőre ennyit ismerek, próbálom megtalálni a saját utamat. Ne aggódjatok azt már tudom, hogy Istenhez csak egy út vezet és az Jézus! Viszont a teste mindenkinek szerintem kicsit máshogy működik. Tetszik most nekem ez a növényi diéta, de például a tojást nem hiszem, hogy megvonnám magamtól, vagy lehet, hogy csak korlátoznám a húsfogyasztásomat, pl. heti egy két alkalomra. Nem tudom még, csak gondolkozom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése